Situaties waar Leren is Werken persoonlijke ontwikkeling toepast.

Marjolein, 23 jaar – een doel in het leven.

Achtergrondinfo

M. is net aan het werk, maar engageert zich ook als vrijwilliger bij Natuurpunt. Ze heeft een lange relatie achter de rug en droomt ervan om meer op eigen benen te staan. In haar vrije tijd gaat ze graag wandelen. Haar agenda is steeds volgeboekt.

Over M.

Ze is erg streng voor zichzelf. Alles moet steeds perfect zijn.

Voor vrienden staat ze altijd klaar.

Waar worstelt ze mee?

M. mist een doel in haar leven.

Ze heeft de indruk dat ze geleefd wordt.

Sarah, 17 jaar – zoektocht naar eigen identiteit.

Achtergrondinfo

S. heeft een sympathiek lief in een knipperlicht relatie. Ze woont overwegend bij haar moeder na de scheiding van 7 jaar geleden. Ze heeft geen enkel idee wat voor beroep of opleiding ze zou kunnen. Stiekem droomt ze ervan om één jaar naar het buitenland te gaan. In het weekend drinkt ze overmatig alcohol.

Over S.

Ze twijfelt over haar identiteit.

Waar worstelt ze mee?

Ze ervaart een dwingende sterke ‘peer pressure’. Ze is absoluut niet tevreden met haar uiterlijk.

Petra, 45 jaar – een andere aanpak.

Achtergrondinfo

P. is gescheiden. Ze heeft 2 kids, een tweeling van 15 jaar. Haar werk zet een enorme druk op haar. Vrienden ziet ze nog nauwelijks. Voor hobby’s heeft ze al helemaal geen energie meer.

Over P.

Ze ervaart een grote financiële druk. Ze is zoekende.

Waar worstelt ze mee?

Ze wil het graag anders doen.

Maar waar wil ze naartoe met haar leven?

Hoe werkt het?